Tuning

Je libo rally nebo tuning? (2002)

Když se řekne Subaru Impreza, většina automobilových fanoušků si vybaví modrožlutý závodní speciál skupiny A. Model Impreza se začal objevovat na našich silnicích už v 1. polovině 90. let. Každý příznivec rally sportu chtěl jezdit stejným vozem jako McRae či Sainz.

Bohužel ne každý fanoušek tohoto legendárního vozu ze země vycházejícího slunce si jej mohl dovolit. Už v roce 1994 se u nás prodávala verze 2.0 GT TURBO 4×4 (155 kW). Základní cena tohoto typu byla 995 000 Kč a zakoupit jste jej mohli v autosalonu Frey, t. č. sídlícího na Plzeňské ulici v Praze.

Vzhledem k tomu, že jste mohli v roce 1994 za tuto sumu postavit dům, volili lidé spíše skromnější variantu 1,8 GL 4×4 (76 kW), která stála v základu „pouhých“ 645 tis. Kč (za tuto cenu byste tehdy sehnali např. byt 3+1 v Plzni).

Imprezy s původními poznávacími značkami z 90. let můžete spatřit i dnes.

RIEGER IMPREZA (2002)

Stejnému majiteli, který měl (mimo jiné) i žlutou Hondu Integru Type-R, patřila tato Impreza v kompletní úpravě od firmy Rieger tuning. Vůz byl vlastněn v Příboru v roce 2002 a nechyběl na mnoha tuning srazech, které se těšily velké popularitě právě na počátku 21. století.

Zdroj fotografie 2.0 GT Turbo: AutoTip 22/94; fotograf: V. Löbl
Zdroj fotografie Imprezy z Příboru: Soukromý archiv pana Radima Sochy, děkuji za sdílení a důvěru.