Garáž

Radosti života s FERRARI F355

Bylo horké léto roku 2000, přesněji 21. srpna, kdy bylo v Rychnově nad Kněžnou poprvé registrováno nádherné FERRARI F355 BERLINETTA v barvě rosso corsa. Auto, původně z Německa si, si po dobu následujících 3 let užíval první český majitel a nutno podotknout, že temperament italského supersportu byl t. č. vskutku nevídaným jevem na našich silnicích.

První majitel se s autem objevil na několika veřejných akcích, kdy za zmínku stojí i velký tuning sraz v Brně roku 2001. Tam měl svůj stánek i hlavní prodejce Ferrari – firma HP-Exclusiv Zdeňka Holubovského.

Okolo roku 2003 se začala psát nová kapitola – tehdy zakoupil Berlinettu pan Pavel F.

F355 na tuning srazu na Masarykově okruhu v Brně, rok 2001.[1]

JE TŘEBA SI TO UŽÍT

Pavel F. koupil ojetý vůz v HP-Exclusiv, které tenkrát sídlilo v Praze-Ruzyni. Vzpomíná, že za auto dal přibližně 2,8 mil. Kč. „Kupoval jsem to, když jsem měl po třicítce a chtěl jsem si to užít! Chtěl jsem vědět, co to znamená mít Ferrari. Vybíral jsem si mezi F355 a 360 Modenou,“ dodává.

Hned první den zamířil s vozem k Paláci kultury (dnešnímu Kongresové centrum) na pražském Vyšehradě. Naštěstí bylo auto pojištěno, u Paláce urazil přední spoiler.

Pavel se svým vozem, rok 2003.[2]

Pavel často a rád jezdil na kávu s přáteli a vzpomíná, že vzhledem k výšce auta ho trápily vysoké retardéry, které se právě v té době začaly šířit, jako mor.

„To bych si nikdy nekoupil!“ tvrdili často ostatní lidé, kteří se s Pavlem dali náhodně do řeči, třeba jen tak na ulici. Auto mělo svůj typický projev, burácivý osmiválec měl typický zvuk pro Ferrari. „Když jste nastartovali v garáži a dali plný plyn, rozhoukalo to všechna ostatní auta,“ vzpomíná. „Byl to sporťák, který neodpouští, já mám rád klid a pohodlí,“ dodává.

POLICEJNÍ STÍHAČKA

Vzpomínáte, když policie představila nové dálniční stíhačky – FORDy MONDEA ST220? Stalo se tak, s velkou pompou, v roce 2004 a hned z prvního služebního roku těchto vozů Pavel vzpomněl na skvělý zážitek:

„Jel jsem po dálnici, mohlo to být tak 250+ km/h, když tu vidím ono policejní Mondeo. Policajt mi však ukazuje, ať jedu dál a on se vydal za mnou.

Zastavili jsme na nejbližší pumpě, přišel ke mně a zeptal se: ‚Mohl byste mě, prosím, svézt?‘ Svolil jsem a když jsme vyrazili, říkám mu: ‚Nemohl byste si alespoň sundat tu policejní čepici, to je docela blbý, nemyslíte?‘ Promptně souhlasil, sundal ji a už jsme razili po dálnici asi 270 km/h, možná víc. Najednou mě požádal, ať se otočím, že brzy začne úsek jeho kolegů, kde by byl s takovou jízdou problém a poprosil, ať svezu ještě jeho kolegu, který mezitím čekal na pumpě. Tak jsem ho svezl taky…“

Policejní Mondea budila svého času velkou pozornost. Zajímavostí bylo, že tato auta neměla zprvu uzpůsobeny majáky na střeše vozu na tak vysoké rychlosti a tak se běžně dělo, že ve vysokých rychlostech majáky upadly. Některá Mondea slouží policii dodnes.[3]

PROVOZ VOZU

„Auto potřebovalo často servis a u p. Holubovského co servis, to 100 tis. Kč. Vzpomínám, že jednou jsem jel s kamarádem z Izraele a prasklo nám lanko u plynu. Podařilo se nám to opravit čokoládou, neboli přístrojovou lámací svorkovnicí, ale alespoň jsme dojeli domů.“

Pavlovo auto by se na ulici vyjímalo i dnes.[2]

DALŠÍ OSUD VOZU

Pavel se podíval s autem i na některé srazy Ferrari, za zmínku stojí například setkání 21. července 2004, kdy se Prahou proháněl Rubens Barrichello ve Formuli 1. Toho dne projel monopost F1 rychlostí 250 km/h kolem Sazka arény, dnešní O2 Arény.

Jak již bylo zmíněno, Pavel není závodník, má rád klid a pohodlí, a proto přibližně o měsíc později – v srpnu 2004 – auto prodává dalšímu majiteli. Ten jej má s největší pravděpodobností dodnes, poněvadž auto je stále v provozu.

SHELL V-POWER RACING SHOW u SAZKA arény v Praze, 21. července 2004.[4]

Zdroje

  1. Soukromý archiv pana Ondřeje Misíka.
  2. Soukromý archiv pana Pavla Feigla.
  3. policejninoviny.cz
  4. Soukromý archiv pana Josefa Bučka.

Všem pánům děkuji za zaslání a důvěru.